Digital ή φυσικές αγορές; Πώς συμπεριφέρονται οι καταναλωτές;

Μπορεί οι καταναλωτές να έχουν στραφεί τον τελευταίο χρόνο στο social commerce, αλλά δεν είναι πρόθυμοι να σταματήσουν τις αγορές τους από τα φυσικά καταστήματα.

Οι διαδικτυακές αγορές φαίνεται πως σταδιακά εδραιώνονται στη συνείδηση των καταναλωτών, οι οποίοι κατά ένα μεγάλο βαθμό έχουν μετακινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση τον τελευταίο χρόνο.

Οι ψηφιακές συνήθειες πλέον έχουν «ριζώσει» στους καταναλωτές σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς το social commerce (κοινωνικό εμπόριο) διευρύνεται, αν και όταν ανοίξουν εκ νέου τα καταστήματα, πολλοί θα είναι εκείνοι που θα χαρούν να επιστρέψουν στις φυσικές αγορές.

Η παραπάνω παραδοχή προκύπτει από τον ετήσιο δείκτη annual Shopper Experience Index του Παγκόσμιου Δικτύου BazaarVoice, που μεταξύ άλλων αναφέρει ότι το e-commerce «δεν αντικαθιστά απόλυτα τα φυσικά καταστήματα, αλλά οι περισσότεροι καταναλωτές  θα ήθελαν ένα συνδυασμό και των δυο».

Το BazaarVoice, με πάνω από 11.500 μάρκες και εμπόρους λιανικής πώλησης, αναφέρει πως οι διαδικτυακές παραγγελίες έχουν αυξηθεί κατά 39% σε ετήσια βάση το 2020, αν και αυτό είναι απόρροια της πανδημίας και των κλειστών καταστημάτων λόγω του lockdown, ωστόσο ορισμένοι καταναλωτές «δεν είναι πρόθυμοι να σταματήσουν τις αγορές τους από τα φυσικά καταστήματα».

Στη Μ. Βρετανία, το 45% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα προτιμούσε να επισκεφθεί ένα κατάστημα για τις αγορές του, εάν έπρεπε να επιλέξει μια εκ των δυο μεθόδων για το επόμενο έτος. Το ποσοστό αυτό φτάνει στο 54% σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιπλέον, τα στοιχεία δείχνουν ότι το 23% των καταναλωτών στη Μ. Βρετανία χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ανακαλύψει νέα προϊόντα, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο αυτό το ποσοστό κινείται λίγο πάνω από το 30%.

Πηγή: Fashion Network